Ansvar

Det er Pernod Ricard Denmarks ambition altid at gå forrest med et godt eksempel,
når det handler om at tage socialt ansvar. Vi har et ansvar for, hvordan vi agerer i
forhold til verdenen omkring os og det samfund, vi lever i.
Vi arbejder aktivt inden for en række udvalgte områder og udvikler hele tiden vores
fremgangsmåde.
Vin og spiritus er en stor nydelse, men ikke for alle – og afgjort ikke i alle situationer.
Som en del af verdens andenstørste spiritusvirksomhed er det vores ansvar hele
tiden at arbejde for et moderat forbrug og for, at visse grupper helt skal afstå fra at
nyde alkohol, herunder børn, gravide og folk der skal køre bil.

Brugergenereret indhold (UGC)

Nyd med omtanke.

Du bekræfter og accepterer, at du har den mindstealder, der er lovlig for at indtage
og/eller købe alkohol, i overensstemmelse med reglerne i brugerens bopælsland, når
du deler indhold på Pernod Ricard Denmarks kanaler. Intet websted eller konto
(Twitter, Instagram, Youtube, Facebook osv.), der vedrører Pernod Ricard Denmark,
skal kunne deles med mennesker under den lovlige drikkealder.
Alle virksomheder i Pernod Ricard Group har længe været engageret i at fremme et
ansvarligt forbrug af alkoholholdige drikkevarer og afskrækkende misbrug af vores
produkter.
Vi har handlet gennem en lang række initiativer i partnerskab med en bred vifte af
organisationer, herunder brancheforeninger, regulatorer og repræsentanter for
offentlige myndigheder.
Når du bruger webstederne eller de sociale konti for Pernod Ricard Denmark,
accepterer du at uploade, poste eller transmittere indhold, med hensyn til
promovering af at nyde med omtanke og ikke tilskynde til uhensigtsmæssigt eller
upassende forbrug af vores produkter. For at sikre overholdelse af denne forpligtelse
må du ikke uploade, poste eller transmittere til eller distribuere eller på anden måde
offentliggøre noget gennem materialet, der:

  1. Indeholder personer, der er eller ser ud til at være under den lovlige
    drikkealder, herunder at portrættere dem, indtage alkoholholdige drikkevarer.
  2. Er skabt af en person under den lovlige drikkealder.
  3. Fremmer køb eller indtagelse af alkoholholdige drikkevarer eller ulovligt,
    uansvarligt eller umådeligt forbrug for mindreårige.
  4. Fremmer overforbrug eller fordømmer eller kritiserer på nogen måde enhver,
    der vælger ikke at drikke alkohol.
  5. Portrætterer uansvarligt forbrug i et positivt lys eller forbinder alkohol med at
    køre, betjene enhver form for maskineri eller udøve nogen form for farlig
    aktivitet.
  6. Indebærer, at alkoholholdige drikkevarer har fysiske, psykologiske,
    intellektuelle fordele eller bidrager til seksuel succes.
  7. Indebærer, at alkoholholdige drikkevarer giver tillid eller hjælper med at
    overvinde individuelle eller sociale problemer.
  8. Promoverer alkoholstyrken eller relaterer til berusende virkninger af
    alkoholholdige drikkevarer.
  9. Nævner at indtage alkohol i forbindelse med enhver form for ulovlig, asocial,
    farlig, aggressiv eller voldelig opførsel.
    Vi forbeholder os retten til at slette ethvert bidrag, der ikke overholder ovenstående
    regler.
    For at læse mere om vores engagement, besøg: www.responsibledrinking.org

GODA

De unges tidlige alkoholdebut er et problem, der bekymrer mange.

Pernod Ricard Denmark arbejder gennem sit medlemskab af foreningen GODA for
oplysning om alkohol til unge og deres forældre. Blandt andet har GODA lanceret et
gratis undervisningsmateriale “Alkoholdialog”, som lærere kan bruge i de ældste
klasser og i gymnasiet.
Læs mere på www.alkoholdialog.dk